Nem kell hirdetés, hogy felkapjon a média, elég egy jó sajtóanyag is

Sajtóanyag írása szolgáltatás kép

Három óriási előnye van annak, ha az újságok és híroldalak nem fizetségért cserébe számolnak be a szolgáltatásodról, hanem egy érdekes cikkbe „csomagolva”: sokkal olcsóbb, az üzeneted világossá válik a célközönségnek, a márkád pedig vonzóbb lesz. Ezt a hatást egyetlen, jól megírt sajtóanyag is elérheti.

Egy e-mail mindent eldönthet: a céged sajtóanyaga végezheti a kukában – ne adj’ isten a spam mappában –, de akár fel is villanyozhat egy szerkesztőt. Ha egy rutinos újságíróra – például rám – bízod az ötletelést, a koncepciót, a forrásgyűjtést, a megfogalmazást, és akár a tárgymező kitöltését, akkor népszerű médiumok is beszámolhatnak céged újdonságáról.

Ez nemcsak egy hirdetésnél, de még egy PR-cikknél is olcsóbb megoldás, hiszen csak a szövegért kell fizetni, amit annyi szerkesztőségnek küldhetsz el, amennyinek csak szeretnéd.

Az óriásplakátok vagy bannerek esetében nincs lehetőséged kifejteni a problémát és az arra kínált megoldásod, viszont egy informatív cikkben erre teret kapsz – ettől persze tömörnek kell lennie! Ha pedig nem „nyomulsz” túlságosan, csak egy-két alkalommal, indokolt szövegkörnyezetben említed a terméked, pluszpontot is kapsz az olvasóktól.

 

A hírértékkel bíró sajtóanyag szinte észrevétlenül csábítja el az ügyfeleket, amit a többi cikk között találnak meg, akár a közösségi médiában is – ugye hogy nem láttál még Facebookon megosztott PR-cikket? –, így vonzóbb is leszel, mint a konkurencia. 13 évnyi újságírói tapasztalatom segítségével ezt el is érheted, csak üzenj nekem!