Hatásos marketing kell, azonnali eredménnyel? A megoldás: hírlevél!

Képzeld el, hogy egy étterem tulajdonosa vagy, lassan dél, de nem kezdenek jönni az éhes vendégek, mint máskor. Most pedig képzeld el, hogy fél óra múlva már telt ház van, ami ebédidő végéig kitart. Egy órán belül ugyan mi tehet ilyen csodát? – merülhet fel a kérdés azokban, akik még vagy nem küldtek hírlevelet ügyfeleiknek, vagy rosszul szövegezték.
Egyik esetben sem hibáztatom a cégvezetőket, hiszen a közösségi média beárnyékol minden más lehetőséget, míg a leghatékonyabb marketinggépezetnek számító hírlevél csak jó szöveggel együtt hatékony, ilyet pedig nehéz írni.
A közösségi média használata fontos, de nem elegendő. Pláne hirdetések híján, hiszen egyre gyengébb elérést biztosítanak a sima bejegyzések Facebookon és Instagramon, ráadásul örülhetsz, ha a posztokra egy-két másodperc figyelem jut a mobilos görgetés során. Ezzel szemben az e-mail olvasásakor az ügyfelek csak az ajánlatodra fókuszálnak.
Mi kell az eredményes hírlevelekhez?
1, Ajánlat
Mivel konverzió a cél, értelmetlen hírlevelet küldeni egy vonzó ajánlat, új szolgáltatás, akció, ajándék vagy nyereményjáték nélkül. A hírlevélnek remek apropót adhat pár új blogposzt – ezt is szívesen írok a cég honlapjára –, hiszen az e-mailes megkereséseknél a vásárlók kifejezetten szeretik a praktikus és érdekes információkat.
2, Címlista
Ez minden üzlet legnagyobb értéke. Aranybányának számít egy lista több száz, vagy akár több ezer ügyfél nevével és e-mail-címével. A bővítéssel légy elővigyázatos, meg kell felelni minden GDPR-szabálynak, erről pedig érdemes ügyvéddel egyeztetned, mielőtt a feliratkozások gyűjtésére landing oldalt élesítenél. Ha még nincs ilyened, nem gond: az „Intézzük a honlapod” szolgáltatás választásával ezt is kipipálhatod.
3, Hírlevélküldő
Rengeteg ilyen alkalmazás létezik, a kiválasztásban is segíthetek. A Mailchimp a legnépszerűbb, kétezer címzettig ingyen lehet vele hírleveleket küldeni.
4, Szövegíró
A bevételt csak akkor gyarapítja a hírlevél, ha csábító szöveget írnak hozzá, így nem a kukában vagy a spam mappában végzi, hanem kíváncsian olvassák a címzettek. Figyelemfelkeltő tárgymező és frappáns körítés kell tehát – például tőlem. Ide kattintva érdeklődj bátran, hogy egyeztessünk az igényeidről.